Ringa till skolan?

Utbildningen med eleverna går alltid först.

Självklart önskar och behöver vi ha en god kommunikation med hemmen. För att denna kommunikation ska bli just god behöver vi strukturera upp den på ett effektfullt sätt. Kommunikation är sällan så rak och enkel som man ibland skulle kunna önska

När det kommer till våra elever/era barn är behoven oändliga, medan möjligheterna att möta behoven i tid, kraft och resurser är begränsade.

För att skapa bästa möjliga förutsättningar för oss alla passar vi på att förtydliga att verksamheten svarar i telefon när möjlighet finns. Personalen på skolan finns på plats för elevernas bästa och ska prioritera verksamheten med eleverna. Vill du som vårdnadshavare få tag i personal för att ge eller få information som inte är akut så når du lärare, fritids samt socialpedagog bäst via mejl. I mejlet bör ärendet vara beskrivet, även om du vill att personalen du kontaktar ringer upp dig. Detta för att personalen ska ha bästa möjlighet att göra en professionell bedömning och prioritering för när och hur denne har möjlighet att återkomma. Du ska kunna räkna med att svar kommer skyndsamt inom ett par arbetsdagar. Socialpedagogerna har först och främst vissa tider avsatta för administrativt arbete och kontakt med hemmen. I övrigt gäller på förhand bokade (telefon)möten. Kontaktuppgifter finner du på kontaktsidan för respektive årskursblogg. Om något inte fungerar som det är tänkt hör du först av dig till den det berör och sedan ledningen.

Kommentera

E-postadress publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*
*